Elden Ring: Patch 1.10 trifft ins Schwarze und sorgt für mehr kritische Treffer
Mehr Schaden für alle!
Elden Ring begibt sich heute in eine kleine Auszeit, die FromSoftware für Wartungsarbeiten nutzt. Inzwischen sollte der Patch 1.10 bereits auf den Servern angekommen sein und ihr könnt von den neuen Balance- und Gameplay-Änderungen profitieren.
Die offiziellen Patch-Notes, die für alle Plattformen gelten, sind bereits von Bandai Namco veröffentlicht worden. Die kritischen Treffer machen nun mehr Schaden, während die Bereiche, in denen ihr einen solchen Treffer landet, vergrößert wurden. Alle Änderungen aus den Notizen haben wir euch hier aufgelistet:
PvP-exklusive Balance-Änderungen
- Increased poise damage of all weapons and some spells and incantations.
- Increased poise when attacking with some skills, spells, incantations and some types of weapon attacks that generates poise.
- Added damage reduction when performing attacks with some skills, spells and incantations and some types of weapon attacks that generates poise.
- Critical hit angles have been extended.
- Decreased the invulnerability window of the Quick Step and Hound's Step skills.
- Decreased the damage reduction granted by some skills, incantations and items.
Generelle Balance-Änderungen
- Increased critical hit damage.
- Decreased recovery time after a missed critical hit.
- Increased poise damage of attacks that occur after missing a critical hit.
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Bug Fixes und andere Änderungen
- Adjusted the player damage animation so that the attack direction is not unintentionally shifted when getting hit while attacking with some types of weapons that generates poise.
- Fixed a bug that prevented some spells and incantations from causing damage while under the effect of some skills and items.
- Fixed a bug that caused the effects of the Sacred Order skill to continue after switching weapons.
- Corrected some text in certain languages.