Erstes Update für Civilization 6 widmet sich der KI
Und vieles mehr.
Das erste Update für Civilization 6 ist da und widmet sich beispielsweise der KI.
Unter anderem hat man die Kriegstreiber-Strafen in den meisten Fällen reduziert, aber auch andere Bereiche werden verbessert beziehungsweise angepasst. Was genau, seht ihr nachfolgend:
- Adjusted AI victory condition focus to increase their competitiveness in Science and Tourism.
- Adjusted AI understanding of declared friendship.
- Adjusted the AI approach to beginning and ending a war based on potential gain and loss.
- Increased AI competitiveness in building a more advanced military.
- Increased AI usage of Inquisitors. Especially Phillip.
- Increased AI value of upgrading units.
- Increased AI use of Settler escorts.
- Tuned AI usage of units that cannot move and shoot, like Catapults.
- Tuned AI city and unit build planning.
- Improved the ability of city-states to maintain a strong military.
Unterdessen ist auch der DX12-Support hinzugekommen, es gibt neue, ausbalancierte Maps für sechs und vier Spieler und mit „Cavalry und Cannonades" ein neues Szenario.
Hier findet ihr die kompletten und umfangreichen Patch Notes.