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Indiana Jones und der Große Kreis: Erstes Update bringt "volles Raytracing" auf den PC

Indiana Jones und der Große Kreis hat sein erstes Update erhalten und damit kommt zugleich auch "volles Raytracing" auf den PC.

Das erste Update für Bethesdas und Machine Games' Action-Adventure Indiana Jones und der Große Kreis ist jetzt auf Xbox und PC zum Download verfügbar.

Unter anderem erweitert es die PC-Version des Spiels um "volles Raytracing" (mit Path-Tracing) für Nvidia-Grafikkarten.

Entsprechendde Hardware wird vorausgesetzt

Das Entwicklerteam weist allerdings darauf hin, dass eure Grafikkarte dafür über mindestens 12 GB VRAM verfügen sollte.

Des Weiteren soll sich mit dem Update auf dem PC die Performance in größeren Levels bei Spielerinnen und Spielern mit 8 GB VRAM verbessern. Ebenso sollten Fackeln oder andere Flammen nicht mehr flackern, wenn ihr das Spiel mit hoher Bildrate spielt.

Weiterhin sollten aufgenommene Fotos in eurem Journal schneller auftauchen und auch in verschiedenen Missionen wurden Korrekturen vorgenommen. Hier weist man allerdings auf eine mögliche Spoilergefahr hin.

Die Angaben findet ihr auf der offiziellen Webseite von Bethesda, einen Auszug aus den Patch Notes zu Update 1 für Indiana Jones und der Große Kreis findet ihr auch nachfolgend:

New Features

  • Added Full Ray Tracing (Path Tracing) feature on supported NVIDIA video cards. A minimum of 12GB VRAM is required to make use of this feature. Please note that we’re also working to support AMD FSR in a future game update.

General

  • Fix for a rare crash that could occur while saving the game.
  • Fix for an issue where you could temporarily lose Pre-Order/Deluxe outfit entitlements.
  • Fix to ensure your photographs appear more quickly when inspecting them from the journal.

Gameplay

  • Fix for a broken animation that could occur if you equip the rebreather immediately upon jumping into water.
  • Fix for a situation where you may not be able to interact with objects temporarily if you tried to push an enemy with your revolver while stamina is exhausted.
  • Fix for an issue that could prevent you from being able to block punches while looking at a nearby pickup object.
  • Fix for issue where you may not be able to change your disguise after leaving the Sukhothai village via a fast-travel signpost.
  • Fix for several places where the whip may detach unexpectedly when swinging.
  • Fix for an issue where Indy’s legs may unexpectedly snap into place when swinging across the gap in the bridge in Nepal.
  • Fix to prevent enemies from being unaware of Indy when reloading a checkpoint made very close to soldiers that are guarding the entrance to a restricted location.
  • Fix for an issue that may result in Gina not appearing near your docked boat when expected.
  • Fix for camera shaking unexpectedly when dying to scorpions near the end of the Gizeh level.
  • Fix for an issue where first shot made from a temporary gun would be silent.
  • Fix for an issue where enemies may have a delayed response after you have stolen valuables from them.
  • Fix for an issue that might make you appear in a broken animation state if restarting a checkpoint after using a zipline while the game is saving.
  • Fix for an issue that might result in being unable to use your whip if you were performing a whip crack while saving the game, and then reloaded that save.
  • Fix for an issue where you may become stuck in the “Lucky Hat” recovery state.

In einem neuen Video könnt ihr unterdessen einen Vergleich des Spiels auf Xbox Series X und S sehen. Wie gut das Spiel ist, erfahrt ihr wiederum in Alex' Test zu Indiana Jones und der Große Kreis.

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